fredag 25 juni 2010

Midsommar, jorgubbar och virkning

Jag har semester och det är varmt och underbart. Är hemma och hälsar på mina föräldrar och det är bara lata dagar med lite trädgårdsarbete, lyssna på fågelkvittret och virkning. Nu är oket klart på min virkade kofta och jag håller på att göra en picotkant runt kanterna. Det har gått otroligt smidigt att virka denna kofta däremot är den lite liten så jag hoppas att den blir större när jag sträcker ut den. Blir den bara lite större tror jag att den kommer bli en jättebra sommarkofta.



Nu är garnet nästan slut så ärmarna får vänta tills jag skaffat nytt. Som tur är fick jag ett sms från min LYS att resten av garnet hade kommit in så nu ska jag bara ta mig hem så kan jag virka vidare. Men innan dess ska jag förbi Göteborg i ett par dagar - ska försöka hitta någon trevlig affär där med garn, knappar och band. Som tur är sprang jag förbi en hantverksbod här och de hade ett inte allt för billigt men fint entrådigt ullgarn, handfärgat i olika nyanser. Jag tror jag ska virka en skir, blommig sommarsjal med det som man kan ha över festklänningen. Jag har en bild i huvudet om hur mönstret ska se ut och vi får väl se om det blir som jag tänkt det. Troligtvis kan jag börja med det imorgon, då borde jag ha gjort klart det jag kan på koftan. Ha en trevlig midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar