tisdag 26 januari 2010

A Gathering of lace

A gathering of LACE av Med Swansen. ISBN: 1893762246



Efter en lång väntan så har äntligen en av böckerna som jag beställt kommit. Förväntasfullt slet jag upp packet och blev väldigt förvånad när jag började bläddra i boken. Den var inte alls som jag hade förväntat mig, hade läst om den på en blogg och där hade den fått så goda referenser att jag trodde jag skulle få en bok med fantastiska små sjalar och halsdukar i spetsmönster.  Men smaken är väldigt olika. Boken är enligt mig fylld med många gigantiska fyrkantiga sjalar som i vissa fall ser ut som virkade dukar och en del saker (tex tröjor) som ser ut att komma från en helt annan tidsepok.

Men efter att ha bläddrat i den ännu en gång så kan jag se att jag kan lära mig väldigt mycket av boken. Det går att plocka ut små godbitar och forma egna små sjalar så att det blir precis som jag vill ha det. Och om jag ska vara ärlig så är ju det faktiskt det roligaste så boken kommer nog bli använd i alla fall. Bland annat en tröja som jag vill ta delar från och en väldigt vacker sjal som jag säkert kan göra till en vettig storlek och ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar