söndag 23 maj 2010

Vårvärme och sol samt ett par bortglömda vantar

Hej, länge sedan jag skrev något nu men jag har försvunnit in i jobb och det är inte över än så jag tittar bara in som snabbast. Har inte rört stickorna på vad som känns en evighet och har dessutom mitt i allt flyttat till en större lägenhet. För några veckor sedan när vintern ännu inte hade släppt gick jag ut och fotade ett par vantar som jag gjorde för något år sedan, för att ha något att visa upp här. Sen blev kortet liggande i kameran och våren slog till med rekordvärme och nu känns det lite småkonstigt att visa vantar och snö men här kommer bilden i alla fall.


De här mönstret hittade jag på själv när jag satt och ritade på ett rutat block. Det är totalt 6 st hjärtan runt omkring vanten. Jag använde mig av Drops alpacka, röd färg nr 3620 (tror jag) och vit 0100 eco. Det är en tunn vante och den passar perfekt under höst och vår när man bara behöver ett enkelt skydd mot kyla. Det är och har varit en favoritvante, men skulle jag göra om den så skulle jag välja ett annat garn. 100 % ren alpacka är inte riktigt lika slittåligt som ett strumpgarn med lite inblandning av ett syntetiskt material.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar