lördag 20 mars 2010

De första spännande varven

Nu har jag satt igång med en ny tröja. Varje projekt som jag påbörjar tycker jag är otroligt roligt de första varven när man börjar se hur det kommer att se ut, hur färgerna stämmer och om man har lyckats få till rätt storlek. Den här tröjan kommer bli otroligt grön men kombinationen av den mörkt mossgröna och den klara ljusare gröna tycker jag verkar bli riktigt trevlig - vi får se när ett större stycke är klart. När jag har tittat på kommentarerna om denna tröja på Ravelry verkar det som om den har blivit för stor för många så jag försöker hålla koll på vidden i tröjan men än så länge har jag inte hunnit få tillräckligt många varv för att kunna avgöra saken. Jag väntar med spänning tills dess ...


Jag hade gjort en så fin liten provlapp med flätmönstret och halsmönstret för att testa stickorna till de olika delarna i tröjan. Denna fotograferade jag så noggrant för att visa upp här men av någon anledning så tankade jag aldrig över den till datorn och sen lekte jag med kameran och raderade alla kort i minnet, så tyvärr får ni hålla till goda med starten på tröjan istället. Mönstret kommer från Drops och stickas med dubbla nystan av Drops Alpacka (nr 7815, 7238) på rundstickor 80 cm längd. Jag får se om jag kommer sticka halsen precis som på bilden, jag tycker den slutar lite väl abrupt, har dessutom gjort en liten rullkant längst ner.

1 kommentar:

  1. Så vackra färger! Och Alpacagarnet är en av mina favortier - så mjukt och skönt!

    SvaraRadera