måndag 20 december 2010

Färgglad

Min stora halsduk är äntligen färdig och i ett färdigsytt format är den mer hanterlig. I år har jag införskaffat mig en mellangrå vinterjacka och den här färgklicken kommer liva upp i allt det gråa. Jag valde att använda mig av en knapp för att hålla halsduken på plats och så här i efterhand önskar jag att jag hade valt två eller tre knappar istället för bara en. Såg en jättesnygg variant på det hos Caroline knits men då var det försent, då var knapphålet och knappen redan vald och jag skulle kunna fejka fler knappar men då måste jag köpa nya för jag hade bara en av denna varianten. Så det får vara - mestadels kommer knappen inte att synas då den är under jackan.


Egentligen är halsduken dubbelt så bred som det syns på bilden. Jag har valt att sy ihop den dubbelt med sömmen mitt bak för att få en extra varm halsduk och det är jag väldigt nöjd över. Det gör att den ser så mjuk och skön ut runt halsen och jag känner mig redo för blåsigt, kallt väder med snöyra :). Håller dessutom på att färdigställa tillhörande mössa i tjockt lovikkagarn. Sitter med detaljerna nu och kan inte riktigt bestämma mig om jag ska vara sparsmakad eller bli lite vild. Jag gör detaljerna i samma garn som halsduken och det blir lätt väldigt mycket färg med den där randningen, men gör jag inte det så har jag en grå mössa till min grå jacka. Vi får se om jag kan bestämma mig ikväll och göra klart den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar