söndag 12 september 2010

Nytt garn

När jag kom hem i fredags hade jag fått ett paket på posten med det nya garnet. Dels ett nytt nystan till halsduken och dels Marks & Kattens Eco Babyull som jag ska ha till vantar och mössa. Det är första gången jag använder det garnet och jag blev lite besviken när jag såg hur löst tvinnat det var. Det är så otroligt lätt att råka dela garnet då när man stickar. Då får man lösa garntofsar så att det blir fult och ännu lättare är det att få det när man ska ha två trådar på fingret som jag planerar. Men efter att ha provstickat lite så tycker jag i alla fall att det ger ett fint tätstickat stycke som kommer bli bra.


Jag tycker den orangea färgen är underbar och tillsammans med naturvit kommer det bli ett par ljusa vantar. Färgen är lite mer åt det gula hållet än vad som kommer fram på bilderna. Jag vet ännu inte om det kommer passa till halsduken men det spelar inte så stor roll. Om inte så får jag sticka ett par till så har jag två nya set att välja mellan. På min provlapp testade jag mönstret som ska vara på insidan av vanten. Jag har ännu inte bestämt mig om det ska vara de större rutorna eller de små men jag lite tid att fundera på medan jag stickar klart halsduken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar