måndag 5 juli 2010

Lite lycka en regnig dag

Idag på lunchen började jag nysta upp det lingarn som jag köpte i Göteborg på Strikk. Ett stund senare kom jag tillbaka till köket där det ännu inte färdignystade garnet hängde och jag blir som alltid helt pirrig när jag ser ett nytt projekt som är i startbänken. Vetskapen om att jag inte får börja med det riktigt ännu - först ska gula koftan och lila-blå sjalen virkas klart - och kliandet i fingrarna. Lingarnet är tjockt och styvt och helt annorlunda än de mjuka ullgarnerna som jag mestadels arbetar med, så det ska bli riktigt spännande och få se hur det blir när det stickas. Hitintills har jag bara virkat en disktrasa i lin så jag räknar det som ett helt nytt material att arbeta med.


Mina andra inköp var ett spänne att hålla fast sjalar med, en grön knapp till koftan som ska stickas av lingarnet och två uppsättningar av knappar som jag ännu inte vet vad jag ska göra med. De gröna kanske används till den gula koftan och de söta "stenålders"-fåglarna måste jag hitta ett projekt till. Nu när jag har kommit hem har jag sorterat mina knappar och satt i en låda - så jag är inte långt ifrån att få mammas magiska burk :)


1 kommentar:

  1. Vilka fina fynd! Strikk är en rolig affär, där har jag tillbringat några timmar också! :) Vilka härliga färger det är i lingarnet, det kommer säkert att bli supersnyggt när det blir stickat!! Och vilken disciplin du har som gör klart ett projekt innan du börjar på nästa.... där har jag mycket att lära! :)

    Ha en fortsatt skön sommar! Jag ser fram emot en pysselkväll snart igen när vi alla är samlade.

    SvaraRadera