söndag 7 februari 2010

myssockar

Så var de äntligen färdiga, det har gått lite trögt med stickningen den senaste tiden. Känner mig allt som ofta för trött på kvällarna för att orka ta fram stickningen - det är så mycket som konkurrerar om de få kvällstimmarna. Men jag har äntligen hittat ett supermysigt stickcafé här i stan så där får stickorna åtminstone komma fram.

De randiga sockorna blev lösa i skaftet så de korvar ihop sig på ett mys-sätt, men då de är ganska höga - hela 24 cm skaft - så sitter de väldigt bra ändå. Det relativt tunna garnet som jag använt ger lagom tjocka sockor för att de ska passa i mina vinterskor som är lite kalla när temperaturen sjunker ner under -10 grader. De kommer bli använda mycket även om jag ser att mönstret har förbättringspotential. Färgerna är som vanligt ännu bättre i verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar