söndag 10 januari 2010

Randiga sockar



Så jag gick tillbaks ett steg och påbörjade ett nytt par sockor som endast är randiga och inga andra mönster. Genom att vara noggrann i brytning kan jag få till det hyfsat även om det tydligt och klart blir en kant. Jag har fått lite tips från folk på Ravelry var jag ska leta efter information om detta men har ännu inte hunnit leta reda på det så nästa socka kanske blir ännu bättre. Däremot så är jag överförtjust över färgerna på dessa sockor även om kameran inte lyckas återgiva dem perfekt. Den har lite väl svårt med rött och får man till den färgen då stämmer inte de andra :-)

Garnet som jag använt är återigen SandnesGarn Sisu i färgerna Vinröd 4235, Ljusgrön 9544, Mörkgrön 9072 och Lila 4853. Jag använder samma mänster som tidigare från Drops (se förra blogginlägget) men jag måste säga att jag är inte helt säker på om jag gillar hälen i detta mönster så jag tror att jag ska leta reda på ett annat tills dess att jag återta stickandet på de förra sockorna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar